Wyborcza.pl

Jak wyborcy komentowali debatę TVN w mediach społecznościowych

Autor: Aleksander Deryło | 22.05.2015

Nadawana przez TVN druga debata miała mniejszą widownię telewizyjną i była mniej intensywnie omawiana w mediach społecznościowych. Sprawdziliśmy, jak Polacy komentowali ją na Twitterze i Facebooku.

We wspólnym badaniu BIQdata i firmy Newspoint, w którym wzięto pod uwagę komentarze na temat debaty od godz. 19 do północy, nie widać wyraźnego zwycięzcy. Jednak to o Andrzeju Dudzie nieco częściej pisano w mediach społecznościowych, podobnie jak podczas poprzedniej debaty. Automatycznie zbadany wydźwięk postów wskazuje na remis - Andrzej Duda miał 68% komentarzy pozytywnych, a Bronisław Komorowski - 69%. To samo dotyczy negatywnych komentarzy - w przypadku Andrzeja Dudy 22% komentarzy było negatywnych, a  w Przypadku Bronisława Komorowskiego - 23%. Jeśli uznamy to za dominujące nastroje w społeczeństwie, w niedzielę czeka nas bardzo wyrównana walka.

Wczoraj w godzinach 19-24 na Facebooku i Twitterze Polacy komentowali w sumie ponad 20 tys. razy, natomiast poprzednią debatę - o prawie 5 tys. więcej. Również w telewizji debata TVN cieszyła się zdecydowanie mniejszą popularnością niż debata TVP - oglądało ją ok. 5 mln widzów mniej. Tak, jak w przypadku poprzedniej debaty, tak i tym razem popularniejszym forum był Twitter, przypadło na niego aż 83% wzmianek.

Pokaż komentarzeDodaj komentarz