- Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR, w rozmowie z BIQdata.pl ocenia, że CPK będzie za drogie dla tanich linii lotniczych.
- W liście otwartym grupa ekspertów przekonuje, że za tym projektem stoją nierealne założenia i ambicje na miarę lotniska w Stambule.
- Marcin Święcicki, były prezydent Warszawy, uważa, że CPK to dodatkowe koszty dla podróżnych i pogorszenie komfortu. Zamiast latać z tanich i lokalnych lotnisk, większość ruchu będzie przekierowana na Baranów.
- A może niech stacjonuje tam wojsko?
Pozostało 91% tekstu
Wypróbuj prenumeratę cyfrową Wyborczej
Pełne korzystanie z serwisu wymaga włączonego w Twojej przeglądarce JavaScript oraz innych technologii służących do mierzenia liczby przeczytanych artykułów.
Możesz włączyć akceptację skryptów w ustawieniach Twojej przeglądarki.
Sprawdź regulamin i politykę prywatności.
Jest czas, żeby porządnie posprzątać i nikt po mokrym nie depcze... ;)
W sobotę bo Afryka jest zamknięta w piątek.
Suski powiedział.
Koszty Radomia to wielka strata. Koszty CPK to strata kosmiczna.
dlatego potrzebna jest koncentracja ruchu lotniczego w jednym miejscu.
Radom to lotnisko regionalne, CPK - hub przesiadkowy -to zupełnie różne kategorie.
Polska potrzebuje setki miliardów złotych na uzbrojenie.
Za maksymalnie 1 mld złotych można rozbudować każde z większych lotnisk. Ponadto nowe lotnisko Radom obsługuje mniej niż 10% przewidzianej liczby pasażerów - powinno dociągnąć się do niego linię kolejową aby ułatwić dostęp.
Te, pseudo-Slowak, dużo ci muszą płacić za wypisywanie tych bzdur. Widać liczą się z ogromną stratą na działkach.
Lipsk od 2008 roku jest hubem DHL. Przez ostatnie 12 lat przeładunek wzrósł DZIESIĘCIOKROTNIE. Od zera do bohatera. To teraz czwarte największe lotnisko cargo w Europie: ok. 1 300 000 ton. Do porównania największe lotnisko CDG obsługuje ok. 2 200 000 ton. My będziemy konkurencją dla Lipska. W 2023 roku wszystkie lotniska w Polsce RAZEM wzięte przeładowały ok. 200 000 ton (ekstrapolacja z pierwszego półrocza), to raptem 1/6 tego co sam Lipsk. Z czego połowa to WAW. Teraz jesteśmy małym miki. Możemy nie być dobrym kierunkiem turystycznym, ale bardzo dobrym kierunkiem biznesowym.
Czas znalezienia danych: 15 minut.
www.shiphub.co/top-5-the-largest-cargo-airports-in-europe/
www.shiphub.co/leipzig-airport/
www.wirtualnemedia.pl/artykul/rynek-przewozow-lotniczych-cargo-w-i-polowie-2023-roku
Leipzig/Halle Airport is the main European hub for DHL Aviation and the base airport of AeroLogic, a joint venture between Lufthansa Cargo and DHL Express. There are over 50 cargo airlines operating flights to over 200 destinations around the world. In 2019, the airport handled 1,238,343 metric tons of cargo. In 12 years, the annual volume increased tenfold.
A teraz odpowiedz sobie, dlaczego cargo bardziej lata do Lipska niż do Warszawy. Jeśli trudne, to podpowiem - wielkość gospodarki i wielkość wymiany handlowej, w szczególności z Chinami i USA. Gdyby to było potrzebne, to cargo latało by do Polski bardziej, może nawet ktoś by założył polską firmę cargo. A tymczasem do Chin lecą części do Audi i przylatują akumulatorki do Huawei. Nawet jeśli 5% z tego jest do i z Polski, to nie opłaca się kierować przez Okęcie.
a teraz odpowiedz sobie ile ruchu do Lipska później przejeżdża TIRami przez granicę do Polski. Tylko takie zakłady jak LG, Intela, czy Samsunga w Polsce będą w stanie na jednym transporcie oszczędzić około 10 000 USD jeżeli dzisiaj wylądowałyby na połączonym z dwoma autostradami CPL, zamiast w Lipsku. a co miałoby latać z Polski do Chin? choćby wyroby mleczne. Mlekpol jest jednym z największych eksporterów nabiału do Chin, a jego zakłady zlokalizowane są w płn-wsch Polsce.
Nie, to kult złotówki za płatne trollowanie.
Ojtam
Potem się pomyśli o takich pyerdołach :)
To proste, z zamkniętego Okęcia.
Już dzisiaj jest tam zapotrzebowanie na 24 miliony pas., dlatego warszawskie lotnisko musiało odmówić 20% próśb o sloty w 2024.
To dlaczego nie przenieśli lotów do Radomia? Pytam serio. Czy problem z dojazdem czy odległość zbyt wielka? Tu już muszą odmawiać, a tu raczej nie odmówią.
Podpowiadam.
Pasażerów weźmiemy z łapanki. Linie lotnicze się przekupi.
Będzie biznes na licencji Obajtek-Suski.
Dopłacić można z funduszy regionalnych. Do lotów, w ramach promocji, albo reklamy. Wyborcza o tym pisze, ale nie wiąże procederu z cenami, mianowicie - z urealnionymi cenami biletöw tanich linii będzie więcej pasażerów chyba.Mniej…no trudno powiedzieć.
Bo linie lotnicze nie chcą latać z Radomia. Nie można im niczego kazać.
A nie chca m.in. bo tam nie ma popytu / pasażerów / połączeń przesiadkowych, które generuje hub.
Nie chc alatac z radomia wiec karzemy im latac z cpk ktore jeszcze dalej bedzie .....
Nie aby posądzał cię o brak umiejętności czytania ze zrozumieniem, ale artykuł wspomina o tym, że linie lotnicze, jakie nie chcą teraz latac z Radomia nie bedą na pewno chcieć latać z CPK - ze względu na opłaty.
Tak, wiem, twoi zrezygnują z nakładania opłat i każą mi zapłacić za kredyty.
Zapomniałeś dodać, że po otwarciu cpk należy zamknąć Okęcie, to raz. Dwa, Radom to 100 km od Warszawy, a Baranów to raptem 40 z autostradą i niedługo linią kolejową.
Nie, nie będzie dalej, tylko dwa razy bliżej. I do tego przy autostradzie i linii kolejowej.
Jak w historii bywało jakoś to będzie ...
Szabel nam nie zabraknie, szlachta na koń wsiędzie,
Ja z synowcem na czele, i - jakoś to będzie !"
W 2023 - Było 18 mln operacji pasazerskich czyli 9 milonów pasazerów ktorzy wylatywali i wracali .
Z tego 3 mln chartery i 3 miliony low-costy - a wiec regularnych lotów ( przylot/wylot) było 12mln.
Z tego LOT to 7 mln . Gdzie ten limit ?
A może trzeba ich zachęcić - podnosząc cene dla low -costów i charterów na Okęciu ? Ale nie wtedy okęcie miało tylko 12 mln operacji.
Koszt na pasażera w CPK musi być wysoki a w Radomiu niski - co przekłada się na bilet .
dla cwanikow z pis
Dla tych co działki kupili w Baranowie i nie zdążyli sprzedać.
Dla Polaków, bo to dobry biznes, który się szybko zwróci, to naturalny monopol na danym terenie, który generuje ogromne możliwości rozwoju dla gospodarki kraju.
Polska potrzebuje setki miliardów złotych na uzbrojenie.
Za maksymalnie 1 mld złotych można rozbudować każde z większych lotnisk. Ponadto nowe lotnisko Radom obsługuje mniej niż 10% przewidzianej liczby pasażerów - powinno dociągnąć się do niego linię kolejową aby ułatwić dostęp.
miałam nadzieję, że czasy gigantomanii odeszły wraz z Hutą Katowice. Ale PIS, Kaczyński bardzo lubi te czasy(nie mam pojęcia dlaczego) i lubi takie wielkie, gigantyczne inwestycje.
Milion samochodów elektrycznych (na razie wycięto sto tysięcy drzew)
Budowa kilkunastu promów (stępka już nie rdzewieje, ale nie wiadomo, czy komuś sie przyda
Sto tysięcy mieszkań rocznie (kto to powiedział)
PIS, Kaczyński lubią wielkie liczby.
A w CPK zarabiało się niemało, choć wielkie było zatrudnienie (750 nierobów).
Tu masz rację
W poniedziałek podsłuchałem dyskusję suwerenów wolskich o ciepeka.
Amsterdam, Schiphol ..
Kobieta....cepeka jest potrzebne, bo jak wojna, to Amerykanie przylecą..
Facet, jej chyba,....pewnie, że potrzebne, bo nas Niemcy będą szanować..itd
Powstrzymałem się z pytaniem, czy zainwestują swoje pieniądze, bo wiedziałem, że mnie nie...
będą szanować.
Tłuki I nieuki.
tego pana nie obsługujemy.
Berlin to przerośnięte lotnisko regionalne, jest z niego mniej połączeń międzykontynentalnych niż z Warszawy. Za daleko nie polecisz.
Sądząc z topograficznego opisu, lokalne lotnisko szczepana7689 prawie na pewno obsługiwane jest przez Lufthansę Cityline. Do międzykontynentalnego hubu we Frankfurcie, na dobrze skomunikowaną przesiadkę, przerzuca go szybciej, niż zabierze mu podróż na wschód, pod Warszawę, skąd poleci - dłużej - na zachód
Akty notarialne działek mogłyby sporo wyjaśnić.
Cargo może obsługiwać także Łódź czy Modlin.
Akurat cargo lepiej kierować tam gdzie taniej.
będzie dużo przeładunków Cargo =, będzie taniej
Przy tej liczbie instalacji OZE Polska nie potrzebuje atomu. Żeby atom był opłacalny elektrownia musi pracować cały czas. A jeżeli będzie pracowała cały czas, to w czasie gdy będzie mocniej wiać, albo świecić, będą wyłączona instalacje wiatrowe i fotowoltaika.